El TTIP a debat: preguntes i respostes

La UE està negociant un acord de comerç i inversió amb els Estats Units: l'Associació Transatlàntica de Comerç i Inversió (TTIP).

El TTIP té com a objectiu ajudar els ciutadans i les empreses, grans i petites, de la Unió Europea. Per a això, tracta de:

Obrir els Estats Units a les empreses europees
Contribuir a reduir els tràmits burocràtics que han de complir les empreses per a exportar
Introduir noves normes que facin l'exportació, la importació i la inversió als Estats Units més fàcils i justes

Del TTIP se n'ha parlat molt els darrers mesos, però sabem realment què significa? Com ens afectarà?

Per debatre sobre aquest tractat comercial, la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV i Europe Direct Tarragona han organitzat una activitat oberta a tothom, per al dia 26 de novembre.

A continuació us detallem el programa:

15:45 h. Inauguració de la jornada a càrrec del Dr. Alfonso González Bondia, degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili i Marta Domènech, responsable del centre d'informació Europe Direct Tarragona.

16:00 h. "El TTIP: l'acord i el seu context", a càrrec de Mark Jeffery, cap de comunicació de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona.

16:45 h. Col·loqui sobre els avantatges i inconvenients que planteja la celebració de l'Acord d'Associació de comerç i inversió entre Estats Units d'Amèrica i la Unió Europea (TTIP), moderat per Joaquim Millán, director d'Eurolocal. Amb la participació de Jesús Gellida, membre de la campanya "Catalunya No al TTIP" a Tarragona, Xavier Coca Sánchez, professor associat al Departament d'Economia de la URV  i Mark Jeffery, cap de comunicació de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona.