Mor el fiscal del Tribunal Constitucional Manuel Miranda Estrampes, que fou professor de l’FCJ-URV

Facultat  -

El 28 d'agost va morir Manuel Miranda que ha estat un jurista compromès amb els drets i les llibertats de les persones. Miranda va ingressar a la carrera el 1989 i des del 2007 exercia de fiscal al Tribunal Constitucional. Des de l'any 1995 i fins el 2001 va ser professor de l'àrea de dret processal, del Departament de Dret Privat, Processal i Financer de l'FCJ i sempre s'havia implicat en els actes organitzats a la Facultat de Ciències Jurídiques, on se'l recorda amb gran estima i respecte.

Manuel Miranda, nascut a Tortosa, va defensar la seva tesi doctoral al 1995 a la Universitat de Barcelona. La seva tesi, que va publicar dos anys més tard, tractava el tema de la valoració de la prova en el procés penal. El dret processal penal en general, la presumpció d'innocència i la prova suficient per destruir-la van ser els eixos sobre els quals va girar la seva activitat investigadora.

La Facultat de Ciències Jurídiques, el Departament de Dret Privat, Processal i Financer i tota la Universitat Rovira i Virgili s'uneixen al dolor de la seva família i amics.