Estudiants  -

La URV, present a la trobada sobre bones pràctiques de les xarxes Jean Monnet de la Unió Europea

La URV ha participat a través de la xarxa de docència G-NET a la trobada de xarxes Jean Monnet que s'ha celebrat a Brussel·les aquest dijous 8 de juny amb l'objectiu d'intercanviar coneixements i bones pràctiques en la promoció del procés d'Integració Europea arreu del món.

La Comissió Europea va crear les xarxes Jean Monnet fa tres anys dins el programa Erasmus Plus. Per a la Comissió, aquestes xarxes suposen una massa crítica d'informació i coneixements que contribueixen al debat entre el món polític i l'acadèmic sobre diversos aspectes. Així, amb l'objectiu de compartir informació i bones pràctiques en la gestió i execució d'aquestes xarxes, s'ha celebrat a Brussel·les una reunió del clúster Jean Monnet.

La xarxa G-NET (Equality Training Network: EU Contributions to Gender Mainstreaming and Citizenship) l'integren set universitats d'Europa i Amèrica Llatina i és coordinada per la Universitat Rovira i Virgili. Les seves activitats principals són l'elaboració de materials en format obert i l'oferta de formació amb perspectiva de gènere a diversos públics en els seus respectius països: Alemanya, Argentina, Costa Rica, Espanya, Guatemala i Xile.

Les professores de Dret Públic Neus Oliveras i Laura Román han participat de la trobada del clúster Jean Monnet, que s'ha celebrat aquest dijous 8 de juny a Brussel·les, fent aportacions a la taula de treball sobre Educació i Ciutadania. Les dues professores membres de G-NET hi han explicat els resultats de les activitats docents de la xarxa sobre Integració Europea i Gènere liderada per la URV que tenen per objectiu, d'una banda, revertir les desigualtats en l'educació, la falta de continguts sobre gènere al currículum de les universitats i els efectes que això té tant en la formació com en l'ocupació laboral, i, de l'altra, que les administracions segueixin les directrius de la Unió Europea pel que fa a la introducció del principi d'igualtat entre homes i dones i de la perspectiva de gènere en les polítiques públiques, projectes i accions.

En aquest sentit és especialment important la formació específica que es fa des de la xarxa als responsables polítics i tècnics que s'encarreguen d'elaborar i implementar les polítiques d'igualtat. Fins ara s'han format un centenar de decisors polítics i tècnics en sis països diferents a través de G-NET, una xifra que s'espera multiplicar amb el llançament d'un dels MOOC de la xarxa, "Cómo diseñar políticas y proyectos con perspectiva de género. La experiencia de la Unión Europea", el proper mes de juliol.

Actualment és oberta la inscripció al curs del programa Aprofundiment de la URV "Educant per la igualtat en el marc de la UE" impartit per la xarxa G-NET i adreçat a professorat de primària i secundària, els quals podran aprendre a gestionar les desigualtats de gènere a l'aula i dissenyar i implementar activitats de coeducació al centre.

Més informació sobre la xarxa G-NET: www.gendertraining.eu

Més informació sobre el curs per a professorat de primària i secundària: http://www.urv.cat/media/upload/arxius/igualtat/GNET/Cartell_Nexes_Juliol_2017_v170601.pdf