Seminari CEDAT “Energy Justice: Beyond Climate and Environmental Justice”

Estudiants  -

El passat dimecres, 5 d'abril de 2017, es va dur a terme a la Sala de Vistes del Campus Catalunya de la URV el Seminari "Energy Justice: Beyond Climate and Environmental Justice". La conferència va ser desenvolupada pel Professor Dr. Raphael J. Heffron, de la universitat Queen Mary University of London, i el Professor Dr. Darren McCauley, de la Universitat de St. Andrews.

En el seminari, el professor Heffron va desenvolupar la idea de justícia energètica, un concepte que està començant a ser popular en el sector de la indústria de l'energia. El principal objectiu gira entorn de la reducció de les emissions de CO2.

Per la seva banda, el professor McCauley va posar en context aquest concepte de justícia energètica, relacionant-la amb la seguretat energètica i alhora amb la pobresa del petroli, alhora relacionar la producció i el consum d'energia.

Heffron i McCauley van posar sobre la taula el tema de la paritat i de dominació, i van explicar també el concepte de justícia ambiental, com a base del dret mediambiental. Van utilitzar com a exemple el cas Love Canal (1978).

El fil del discurs va ser al llarg del seminari crític, alhora que constructiu, amb èmfasi en la perspectiva global que s'ha d'adoptar si parlem de justícia ambiental.