Participació estudiants de Treball Social en una Jornada d'Inclusió Social a Zonguldak (Turquia)

Facultat  -

Les alumnes Carla Castillejo, Laura Cobo, Mar Galván i Ester Linares, de segon curs del grau de treball social de la Universitat Rovira i Virgili, han estat convidats per la Federació Mestral a participar en les jornades "We don't see obstacles, do you?" (Nosaltres no veiem obstacles, i vosaltres?) organitzada a Zonguldak (Turquia) que aborda el tema de la inclusió social de les persones amb discapacitat i voluntariat. Aquestes jornades han estat finançades pel programa ERASMUS+ Youth Exchange de la Unió Europea.

Aquestes jornades estan dirigides a joves amb discapacitat o que treballen amb les persones amb discapacitat, per tal d'augmentar la sensibilització envers aquest tema i promocionar-ne el voluntariat mitjançant l'aprenentatge no formal. Durant els dies que dura el taller, joves de diferents països viuen i treballen junts per construir propostes d'intervenció mitjançant l'experiència compartida i l'intercanvi intercultural.

Aquestes estudiants han estat convidades arrel dels bons resultats del projecte que van desenvolupar el curs anterior  en l'assignatura de Sociologia del Grau de Treball Social amb el professor David Dueñas. En aquesta assignatura, els estudiants participen en un projecte d'Aprenentatge i Servei en que proposen i executen una activitat conjuntament amb les entitats que formen part de la Federació Mestral. El grup d'estudiants seleccionades, en concret, van realitzar un vídeo divulgatiu per fer cridar l'atenció sobre el desconeixement de les malalties reumatològiques, tot col·laborant amb la Lliga d'Afectats Reumatològics i Discapacitats.

L'APS és una proposta docent que involucra l'adquisició de coneixement amb la realització de tasques de suport a col·lectius o entitats del tercer sector. Més informació