Els universitaris es concentren als campus en suport a les institucions catalanes

Dues-centes persones, universitaris dels tres centres del campus Catalunya i altres membres de la comunitat universitària, han participat en la concentració i han protagonitzat una aturada de les classes avui dijous 21 de setembre de 9 h 45′ a les 10 h a la plaça de la Concòrdia.

El comunicat de convocatòria signat pels degans diu: "Després de consultar amb els respectius equips deganals, la degana de la Facultat d'Infermeria i els degans de les Facultats de Lletres i Ciències Jurídiques hem decidit aturar les classes avui dia 21 de setembre a les 9.45 hores i convocar una concentració a la Plaça de la Concòrdia del Campus Catalunya de la URV, reprenent les classes a les 10 hores.

Considerem que les actuacions del govern espanyol, de la fiscalia i dels cossos policials en les darrers dies i en especial les d'ahir dimecres dia 20 a Barcelona, suposen, en la pràctica, una suspensió de la capacitat d'autogovern de Catalunya.

Més enllà de les opinions legítimes de cadascú sobre el futur de Catalunya en aquests moments, creiem que hi ha un atac evident a la democràcia, a les llibertats civils i a l'autogovern del nostre país i que des de les universitats públiques ens correspon aixecar la nostra veu per expressar de manera nítida i serena la nostra protesta i, a la vegada, el nostre suport a les institucions catalanes". Signen el text Roser Ricomà, degana de la Facultat d'Infermeria, Josep Sánchez Cervelló, degà de la Facultat de Lletres, i Antoni Pigrau, degà de la Facultat de Ciències Jurídiques.