Acte de reconeixement a les persones i entitats col·laboradores amb la Facultat

Les pràctiques curriculars són per a molts estudiants la primera incursió al món laboral i el moment en què poden reforçar els coneixements adquirits durant el grau. A més a més, suposen un valor afegit per als estudiants de màster. Per reconèixer la vàlua de la tasca que fan les persones i entitats col·laboradores amb la Facultat de Ciències Jurídiques en l'acollida d'aquests estudiants, el centre va celebrar el 13 de juny un acte adreçat a totes elles. Van participar-hi diversos membres de la comunitat universitària, com les pròpies coordinadores de pràctiques externes i responsables dels ensenyaments, així com treballadors i representants d'entitats, que sumen unes 350 des dels inicis de la Facultat.

Per a la coordinadora de les pràctiques externes del grau de Relacions Laborals i Ocupació, Teresa Torres, "les pràctiques són una font de coneixement sense la qual no podríem millorar any rere any els plans d'estudi". Es tracta, com també ho va ser l'acte celebrat a l'Aula Magna del campus Catalunya, del punt de trobada entre el món acadèmic i professional, en què els estudiants posen en pràctica allò que han après durant els estudis. És aquest context el que fa que es desperti "l'interès de l'estudiant en la relació interpersonal i la reflexió pràctica", explicava la responsable de l'ensenyament de Treball Social, Victòria Forns, durant la seva intervenció.

La relació entre les entitats col·laboradores i la Facultat també té un retorn per a les entitats, que "poden descobrir el talent dels estudiants que tenim a les aules", apuntava Torres. Les entitats també van intervenir en l'acte de la mà de Jordi Batalla, del Grup Constant, Mònica Anguela, treballadora social sanitària de l'ICS, i Francisco Javier Sánchez, lletrat de l'Administració de Justícia.

A més a més, també van participar-hi el president del Consell Social de la URV Joan Pedrerol, el degà de la Facultat Antoni Pigrau, i el president del Consell Social entre 2002 i 2004, a més del membre del consell assessor del centre Josep Gomis. Gomis va destacar, pel que fa a la vinculació entre societat i universitat, que aquesta "ha d'anar més enllà d'una formació d'excel·lència, i donar resposta a les necessitats de la societat".

L'acte de reconeixement forma part del programa de celebració dels 25 anys de la Facultat de Ciències Jurídiques que s'ha celebrat durant aquest curs 2017-18.

Els assistents a l'acte de reconeixement de les persones i entitats col·laboradores de la Facultat de Ciències Jurídiques.