Comença la primera edició dels CEDAT Mediterranean courses on environmental justice: "In search of climate justice"

L'objectiu d'aquest nou projecte del Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) és donar a conèixer i estendre l'enfocament de la justícia ambiental com a marc conceptual i operatiu per a dur  a terme canvis significatius en els processos del metabolisme social que estan en la base de les desigualtats socials dins dels països i entre ells. Amb aquesta proposta es busca omplir un buit de formació a nivell internacional. Es vol consolidar un activitat formativa de formació avançada en matèria de justícia ambiental en cursos compactats en dues/tres setmanes. El tema s'enfocarà cada any de manera específica. La primera edició es centra en la justícia climàtica.

Els cursos es dirigeixen prioritàriament a un públic internacional que pugui generar un impacte a curt termini: estudiants de doctorat i investigadors joves, però també professionals de les administracions públiques i professionals vinculats a l'activisme social.

El programa de la primera edició, que es desenvoluparà entre el 8 i el 16 de gener, s'inicia amb una classe inaugural per videoconferència a càrrec de Lakshman D. GURUSWAMY, Nicholas Doman Professor of International Environmental Law & International Energy Programs, University of Colorado Law School, Boulder, USA.

Els quatre cursos seran impartits per experts de renom internacional. Els professors i els títols dels cursos de 2018 són els següents:

• Carmen GONZÁLEZ, Professor of Law,  Seattle University School of Law, Seattle, USA."Climate Justice and the North-South Divide"
  • Raphael HEFFRON, Jean Monnet Professor in Energy and Natural Resources Law and Policy, Energy and Natural Resources Law Institute at Queen Mary University of London (QMUL), UK. "Exploring the boundaries of the Trilogy of Justices: Environmental, Climate and Energy"
  • Dayna Nadine SCOTT, Associate Professor, Osgoode Hall Law School and the Faculty of Environmental Studies, York University, Canada. "Justice Dimensions of Climate Mitigation Efforts"
  • Susana BORRÀS PENTINAT, Professora Agregada de Dret Internacional Públic, Universitat Rovira i Virgili.  "Strategic Litigation for Climate Justice: an analysis of the most relevant cases".

Per a més informació: http://wwwa.fundacio.urv.cat/congressos/climatejustice/